Rabu, 24 September 2014

Masalah Wanita Sukar Klimaks

Puas dan klimaks ketika seks adalah impian setiap individu. Perkara ini jarang menimbulkan masalah kepada kaum lelaki, tetapi boleh dikatakan adalah antara masalah utama yang menghantui kaum wanita.

Masalah sukar klimaks menghantui ramai wanita
Ramai wanita yang mengalami masalah sukar untuk klimaks ketika berasmara. Kenapa perkara ini berlaku dan apakah faktor-faktor masalah wanita sukar klimaks?

Faktor masalah wanita sukar klimaks

Terdapat beberapa faktor yang boleh dikatakan adalah antara punca utama yang menyebabkan ramai wanita sukar untuk puas dalam hubungan seks sehingga klimaks.

Punca masalah ini boleh berpunca daripada wanita itu sendiri, atau daripada pasangan mereka yang gagal memberi kepuasan kepada wanita terbabit sehingga beliau klimaks.

Masalah dalam diri sendiri

Kebanyakkan masalah wanita sukar klimaks yang berpunca daripada diri wanita itu sendiri secara amnya boleh dibahagikan kepada dua punca utama. Punca-punca masalah tersebut ialah masalah psikologi, dan fisiologi, atau fizikal.

Dari faktor psikologi, wanita yang mengalami pengalaman buruk dalam hubungan seksual akan menghadapi masalah untuk puas dalam hubungan seks. Pengalaman buruk ini merangkumi dari trauma seks, sehinggalah kepada hubungan seks yang tidak memuaskan dengan pasangan.

Mereka yang mengalami trauma seks seperti dirogol ketika kanak-kanak, akan mengalami ketakutan untuk melakukan hubungan seks. Ini akan mengakibatkan hubungan seks adalah seperti suatu paksaan untuk memuaskan hati suami.

Faktor ini akan menyebabkan wanita tersebut sukar, atau boleh dikatakan tidak akan puas dalam persetubuhan.

Wanita yang mengalami pengalaman seks yang tidak pernah puas pula tanpa sedar akan menanamkan satu pegangan bahawa mereka tidak akan puas dalam hubungan seks. Oleh itu mereka tidak akan cuba langsung untuk klimaks.

Bagi mereka cukup untuk buat suami puas dan melayan suami untuk menunaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri.

Dari faktor fizikal pula, wanita yang mempunyai masalah sukar klimaks boleh dikatakan mempunyai perasaan rendah diri yang amat tinggi dengan penampilan dirinya. Ini sering menyebabkan beliau takut dan risau beliau tidak akan dapat memuaskan suami di ranjang.

Perasaan ini secara tidak langsung akan memberi tekanan yang hebat ketika beliau melayan suami dalam hubungan seks, seterusnya akan membuatkan beliau sukar mengalami nikmat dan kepuasan yang diberikan oleh suami, jauh sekali untuk puas dan klimaks.

Masalah dari pasangan

Walaupun masalah wanita sukar klimaks sering berpunca daripada diri wanita itu sendiri, pasangan juga memainkan peranan sebagai penyebab kepada masalah ini.

Terdapat wanita yang amat ingin kepuasan di dalam hubungan seks, dan ingin sekali untuk klimaks sehingga pancut, tetapi sering dikecewakan oleh suami mereka.

Hal ini disebabkan oleh kegagalan suami memberi kepuasan sepenuhnya kepada mereka dalam aktiviti seks.

Antara kegagalan suami dalam hubungan seks yang menyumbang kepada masalah wanita sukar klimaks adalah seperti:

  • - Masalah pancut awal(ejakulasi pra-matang).
  • - Gagal menaikkan nafsu isteri membuatkan isteri tidak bersedia.
  • - Gagal merangsang tubuh isteri dengan teknik yang betul.
  • - Mengabaikan foreplay ketika aktiviti seks.
  • - Gagal berkomunikasi dengan isteri ketika berasmara.
  • - Melakukan kesalahan-kesalahan seks tanpa disedari.

Faktor-faktor ini adalah contoh utama masalah yang berpunca dari suami yang mendorong kepada masalah wanita sukar klimaks.

Menyelesaikan masalah wanita sukar klimaks

Jika anda melihat punca-punca masalah yang menyebabkan isteri anda sukar untuk klimaks yang telah saya jelaskan di atas, anda tentu dapat membuat kesimpulan bahawa untuk menyelesaikan masalah ini kedua-dua suami dan isteri harus memainkan peranan sepenuhnya.

Cara terbaik untuk menyelesaikan masalah yang membelenggu kehidupan seks anda dan isteri, iaitu masalah sukar klimaks adalah dengan menambah pengetahuan anda berdua dengan ilmu seks yang lengkap.

Seringkali masalah-masalah yang terjadi di dalam hubungan seks, seperti masalah wanita sukar klimaks adalah kerana kurangnya ilmu pengetahuan pasangan dalam ilmu seksologi. Jika suami dan isteri penuh ilmu di dada tentang hubungan seks, dengan mudah masalah ini boleh diselesaikan.

Kebanyakkan pasangan cuba melengkapkan ilmu mereka tentang hubungan seks melalui carian di internet kerana malu untuk bertanya kepada yang pakar, atau berbincang secara terbuka tentang masalah ini.

Tidak salah menjadikan informasi di internet sebagai rujukan, tetapi anda harus berhati kerana kadangkala informasi yang diberikan tidak sesuai untuk digunapakai.

Jika anda bersungguh-sungguh dan serius untuk meningkatkan pengetahuan anda dalam ilmu seksologi, saya mengesyorkan anda mendapatkan Panduan Kamasutra Bergambar yang diterbitkan oleh pihak Info Seks Melayu.

Panduan ini boleh dikatakan mengandungi kandungan lengkap tentang ilmu seksual kerana panduan ini adalah gabungan daripada empat kitab seks turun-temurun yang dicipta sejak 400 tahun sebelum masihi, dan telah terbukti berkesan. Boleh dikatakan kitab seks ini adalah rujukan oleh setiap pakar seksual di dunia.

Anda boleh membaca lebih lanjut bagaimana panduan Kamasutra Bergambar ini boleh membantu menyelesaikan masalah-masalah seks yang anda hadapi, seterusnya melengkapkan ilmu seks anda untuk membahagian pasangan melalui link ini:

Klik di sini untuk membaca lebih lanjut tentang panduan Kamasutra Bergambar Melayu

Ilmu yang lengkap adalah penyelesaian setiap masalah, bukan wang atau harta benda. Oleh itu lengkapkan diri anda dengan ilmu pengetahuan seks untuk membuat pasangan anda puas dan bahagia di ranjang.

0 comments: